Tuesday, June 27, 2006

- How will you live, John? - Day by day...

Τον τελευταίο καιρό, έχω έρθει αντιμέτωπος με ένα δύσκολο δίλημμα (έχει να κάνει με τα επαγγελματικά). Δεν έχει νόημα πιστεύω να το αναλύσω διεξοδικά, αρκεί να πω ότι είναι αρκετά δυσεπίλυτο, μιας και υπάρχουν ακλόνητα επιχειρήματα εκατέρωθεν. Αφήστε που ο καθένας απ' αυτούς που έχω ρωτήσει έχει να πει κάτι διαφορετικό απ' τους άλλους...


Αποφάσισα λοιπόν να εφαρμόσω την αγαπημένη μου τακτική του "βλέποντας και κάνοντας". Να πάψω δηλαδή να ψάχνω όλα τα επιχειρήματα, τα υπέρ και τα κατά και τις διαφορετικές εκδοχές, και να πάω με τη ροή (go with the flow θα λέγανε οι χαζοί αμερικάνοι φίλοι μας).

Θα εξεγερθούν πολλοί αναγνώστες λέγοντας "είσαι με τα καλά σου;" "αυτό είναι ανευθυνότητα" κτλ. Ενώ συνήθως θα συμφωνούσα μαζί τους, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις η μέθοδος αυτή είναι η μόνη που μπορεί να δώσει λύση. Άλλωστε, βλέποντας και κάνοντας δεν σημαίνει αδιαφορία (τουλάχιστον όπως το εννοώ εγώ). Το αντίθετο, σημαίνει ότι παύω να ανησυχώ και να αγχώνομαι υπερβολικά, συλλέγω καθημερινά περισσότερα στοιχεία επί του προβλήματός μου, και μεταθέτω τις δύσκολες αποφάσεις σε μια άλλη στιγμή.

Ωραία θα ήταν να μπορούσαμε να προβλέψουμε και να σχεδιάσουμε τα πάντα, δυστυχώς όμως αυτό δεν γίνεται. Σε δύσκολα ζητήματα μάλιστα (που η πολυπλοκότητα είναι μεγαλύτερη), μια τέτοια αντιμετώπιση μπορεί να προκαλέσει το χάος. Άλλωστε, αν κοιτάξει κανείς το θέμα βαθύτερα, θα διαπιστώσει ότι σχεδόν πάντα η πηγή των προβληματισμών μας είναι ένας εξ' ορισμού αστάθμητος παράγοντας: οι συνάνθρωποί μας. (Θα ανοίξω εδώ μια παρένθεση και θα πω ότι γι' αυτόν το λόγο η καλύτερη εφαρμογή του βλέποντας και κάνοντας είναι στα συναισθηματικά - ένα από τα αρχαιότερα και πιο δύσκολα προβλήματα).

Παρεμφερής είναι και η φράση "ζήσε μέρα με τη μέρα", και όλες οι βαρύγδουπες παραλλαγές της όπως "σήμερα έιναι η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής σου" κτλ. Αυτές είναι κατά τη γνώμη μου καλές συμβουλές. Πολλές φορές έχω συμβουλέψει φίλους μου με ένα τέτοιο μοτίβο. Πάντα όμως προσθέτω ότι χωρίς καθαρό μυαλό και καλή αντίληψη, οι φράσεις αυτές δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα.

Τέλος πάντων, το θέμα τραβάει σε μάκρος και είναι αδύνατο να αναλυθεί σε ένα ταπεινό post. Θα κλείσω λοιπόν εδώ, λέγοντας όμως ότι την επόμενη φορά που θα αντιμετωπίσετε ένα δύσκολο πρόβλημα δοκιμάστε και το "βλέποντας και κάνοντας". Ίσως σας βοηθήσει!

ΥΓ. Ο τίτλος του post προέρχεται απ' την ταινία First Blood Part 2 (κοινώς Rambo 2...)

No comments: